8. elokuuta 2017

Emme saaneet apua vauvan allergiaan (Allergia 100, 32.)

Meille on syntynyt kaksi ihanaa lasta pienellä ikäerolla. Kumpikin reagoi maitoon suolioireilla, esikoinen, neito, ummetuksella ja poikanen ummetuksella ja refluksilla. Yritimme saada apua neuvolan kautta, kunnes poikasen pituuskasvu notkahti kaksi käyrää alaspäin, ja kävimme
keskussairaalalla kuulemassa, kuinka heille lähetetään paljon vastaavanlaisia tapauksia. Mikään ei heidän mukaansa kuitenkaan ole vialla.

Samalta istumalta käännyimme yksityisen puoleen, saimme apua ja kas kummaa, poikasen pituuskasvu palasi alkuperäiselle käyrälleen. Neuvolassa oltiin vain tyytyväisiä, mutta syystä ei kukaan ollut kiinnostunut. Minä olin ja olen edelleen kiinnostunut. Poikaseni oli tosi kipeä, minä kuulemma vain äiti, joka ei kestänyt lapsensa itkua: vauvan kipuitkua ei pidäkään kestämällä kestää vaan selvittää sen syy!

Kummankin lapsemme synnytyksessä sain ab-tiban positiivisen streptokokin takia. Olen itse syönyt eläessäni lukuisia ab-kuureja, ja synnytysten jälkeen tilanne räjähti käsiin. Nyt kerään kokoon sitä, mitä on korjattavissa ja selvitän, miten vahvistaa lastemme suolistot kuntoon. Päivissä on huolta, surua, vihaa, raivoa, vatsakipua, valvomista - kaiken onnen ja naurunkikatuksen keskellä. Mutta me parannumme, pikkuhiljaa.

- Kahden allergisen lapsen äiti -

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti